Thursday 14 November 2013

Akibat Mencabar Allah Tubuh Hancur Digilis Lori

Penangan mencabar Allah !

      Sepasang kekasih, dinasihat oleh keluarga dan kawan-kawan agar jangan suka buat maksiat... Semua nasihat hanya dibalas dgn kata-kata perli oleh mereka berdua.. Nak jadi cerita smlm.. Terluncur kata-kata dari mereka berdua, "

"Kalau Tuhan Berani , Meh Kita Jumpa .. Tengok Sape Lagi Kuat !! Sambil Ketawa 

           Kira-kira jam 11.30 malam 16 sept 2013, mereka berdua berkenderaankan motosikal memecut laju di highway tepi kampung. Tiba-tiba berdentum bunyi kemalangan. Kedua-dua pasangan itu didapati terpelosok ke bawah lori 16 tayar.

       Menurut saksi, mereka cuba memotong tapi ada kereta bergerak perlahan di hadapan, lalu terbabas ke arah lori semula, tak dapat dielakkan ..

          Apa yang terjadi kepada mereka ?

     Kedua-duanya digilis hancur oleh lori yang sarat dengan muatannya itu....
Menurut saksi lagi , tidak ada satu bahagian dari badan kedua-dua mangsa yang tidak hancur. Yang dapat dicam hanya 4 batang tulang (kaki) yang dagingnya telah tiada langsung, bagai dikikis habis...

    Bomba yang mengutip mayat-mayat itu hanya dapat mengutip bahagian - bahagian badan mangsa itu dengan penyodok sahaja. Oleh kerana mangsa , mati berasingan, maka dapat la diasingkan juga antara keduanya..

    Di hospital, kedua-dua mayat dimandikan dalam tapis, bagai membasuh daging cincang, tiada cara lain lagi untuk membersihkan mayat tersebut .Mayat itu kemudian dikafankan bagai mengulung 'kuih popia' dan dikerandakan. Kepada keluarga masing-masing dipesan supaya jangan dibuka lagi keranda itu..

     Maka , pada siang 17 sept 2013 , telah ditanam hamba-hamba Allah yang sombong itu... Hamba-hamba yang begitu berani mencabar Allah !

pengajaran dari kisah di atas : 

   Kita Janganlah Mencabar Kekuasaan Allah S.W.T Kerana Sesungguhnya Allah Yang Telah Menciptakan Langit Dan Bumi ..!!



No comments:

Post a Comment